قرآن بر سر گرفتن در شبهای قدر به معنای پیروی از دستورات خداوند است
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۹۵۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجتالاسلام سعید سلیمانی اظهار کرد: جریان حق، جریانی است که مطابق با واقعیت باشد در مقابل جریان باطل که مبتنی بر هیچ واقعیتی بنانهاده نشده است و ریشه در توهمات و خیالات واهی دارد.
وی ادامه داد: جریان «حق» همه هستی را از آنِ خدای تبارکوتعالی دانسته و او را سرچشمه هستی و خالق امور میداند (وَ هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَق (انعام: 73)) که سرانجام همه امور نیز بهسوی اوست (إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُون (بقره: 156) و ربوبیت عالم نیز در ید قدرت او است (اللَّهُ رَبُّنا وَ رَبُّکُم (شوری: 15)).
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
استاد دانشگاه بابیان اینکه جریان باطل همه امور را بر اساس امیال و غرایز نفسانی تدبیر میکند تصریح کرد: باطل تا جایی که نفس خود را بهعنوان خدا پنداشته (أَ فَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ أَ فَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ (جاثیه: 23)) و خود را بهعنوان رب عالَم معرفی میکند (فَقالَ أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلى (نازعات: 24)) بنابراین نزاع اصلی حق و باطل بر سر «خدامحوری» و «خودمحوری» است.
سلیمانی با اشاره به اینکه جریان حق همه امور را حول ولایت الهی میبینند و جریان باطل خود را محور امور میدانند؛ بیان کرد: اختلاف غدیر و سقیفه نیز بر سر خدامحوری و خودمحوری بود؛ چراکه پیروان غدیر معتقدند تنها کسی ولایت دارد که منصوب از جانب خدای قادر متعال باشد اما طرفداران سقیفه خود را مستحق اعطای مقام ولایت خواندند.
وی تأکید کرد: امام حسین (ع) در مقابل کسی قیام کرد که بهجای فرمانبری از خدای احد و واحد، از نفس خود پیروی کرده و همه تلاش خود را برای تحریف دین خدا بر اساس امیال شخصی خود به کار بسته است.
استاد دانشگاه به فضیلت قرآن بر سر گرفتن در شبهای قدر اشاره کرد و یادآور شد: قرآن بر سر گرفتن در شبهای قدر و قسم دادن به خدای متعال و چهارده نور مقدسش، بدین معناست که تمام دستوراتی که ما را به مسیر حق رهنمون میکند را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ همانگونه که صاحب این شبها اینگونه عمل کرد و جان خود را باخدای تبارکوتعالی معامله میکند تا رضایت او را کسب کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید که در این شبها و هنگامیکه قرآن بر سرداریم و نام انوار مقدس اهلبیت (ع) بر زبان میآوریم، تصمیمهای جدی برای بودن در مسیر آنها و دوری از "خودمحوری" را گرفته و با ذات باریتعالی عهد ببندیم.
منبع: بسیج نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلایندههای زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز دوشنبه ۱۷ اریبهشت با ۷۳ای کیو آی سالم و در وضع قابل قبول است.
هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظهای هوای ۹۳ای کیو آی هم، هم اکنون سالم و در وضع قابل قبول است.
مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با عدد ۷۲ دیروز نشانگر یک درجه افزایش حجم آلایندهها در هوای این کلانشهر است.
به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.
رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشینابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاههای فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.
شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار میدهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.